W MICE Poland o atutach Krakowa

Branżowy miesięcznik MICE Poland publikuje wyniki raportu podsumowującego przemysł spotkań w Krakowie w 2011 roku. Wynika z niego, że w zeszłym roku w spotkaniach wzięło udział ponad trzysta pięćdziesiąt tysięcy osób, a wśród goszczących na nich obcokrajowców przeważali Niemcy, Brytyjczycy i Francuzi. Blisko 49 proc. imprez zlecały firmy krajowe. Spośród wszystkich w Polsce imprez z zakresu przemysłu spotkań zorganizowano 8304 właśnie w Krakowie. W mieście gościliśmy także aż 1403 międzynarodowe konferencje.

Jak gromadzono dane do raportu?

Badania przeprowadził, na zlecenie Convention Bureau, zespół ekspertów z Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Badania główne realizowane od 2009 r., obrazujące przemysł spotkań w Krakowie, zostały skierowane do gestorów bazy umożliwiającej organizację imprez związanych z tym przemysłem tj. przede wszystkim (hotele, instytucje Kultury oraz uczelnie). Celem tych badań było zidentyfikowanie wielkości ruchu turystyki biznesowej oraz struktury imprez biznesowych zorganizowanych w 2011 r. w Krakowie, a także określenie liczby i pochodzenia gości zagranicznych oraz sektorów działalności i krajów pochodzenia zleceniodawców tych imprez. Dwa inne badania, o których warto wspomnieć w kontekście analizy przemysłu spotkań w Krakowie, to 1) badania firm PCO/DMC (rekomendowanych firm krakowskich i wybranych polskich firm deklarujących organizację imprez biznesowych w Krakowie w 2011 r.) oraz 2) badania uczestników Europejskiego Forum Turystyki mającego miejsce w Krakowie w ramach Polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej.

Wśród atutów miasta najczęściej podkreślano walory turystyczne Krakowa (ponad 75 proc. odpowiedzi) oraz jego wizerunek. Prawie połowa ankietowanych jako atut miasta podkreślała jego rozwiniętą infrastrukturę, natomiast uczestnicy Europejskiego Forum Turystyki podkreślali zaplecze kulturalne i muzealne Krakowa.

Przeczytaj pełną wersję artykułu:



MICE Poland jest jedynym pismem w Polsce opisującym całą branżę, określaną jako meetings industry oraz wszystkie sektory jej przedstawicieli. W magazynie ukazują się publikacje dotyczące zarówno rynku eventów, konferencji i kongresów, jak i incentive i podróży biznesowych. Podejmowane tematy ujęte są z perspektywy zlecających wydarzenia (event managerów, marketerów, planistów konferencyjnych w korporacjach, stowarzyszeniach i instytucjach), ich organizatorów (event managerów z agencji eventowych, incentive, PCO, DMC) oraz podwykonawców, świadczących wszelkiego rodzaju usługi, niezbędne w realizacji eventów. Miesięcznik MICE Poland istnieje na rynku od 2002 roku.

Do pobrania pełna wersja raportu. Pozostałe badania do pobrania ze strony www.conventionkrakow.pl

Kontakt z mediami

Wszystkich dziennikarzy zainteresowanych wydarzeniami organizowanymi w ICE Kraków zapraszamy do kontaktu

Michał Zalewski
Kontakt z mediami

Tel.: 0048 513 099 671 / 0048 12 354 23 20
press@icekrakow.pl

Więcej informacji kontaktowych