Kultura - biznes - efektywność: nowoczesne podejście firm w promowaniu kultury i dziedzictwa narodowego

17 października podczas inauguracji działalności Centrum Kongresowego ICE Kraków (International Conferences & Entertainment), jednego z najbardziej nowoczesnych i prestiżowych obiektów tego typu w Europie, odbyło się spotkanie dotyczące sponsoringu kultury pod tytułem: Kultura - biznes - efektywność:  nowoczesne podejście firm w promowaniu kultury i dziedzictwa narodowego. Organizatorami wydarzenia było Krakowskie Biuro Festiwalowe oraz Ośrodek dialogu i analiz THINKTANK. 

ICE w nazwie Centrum Kongresowego ICE Kraków to rozwinięcie skrótu International Conferences & Entertainemt. W tym wyjątkowym, nowo otwartym miejscu, będą odbywać się międzynarodowe konferencje, kongresy, spotkania biznesowe i najlepsze wydarzenia rozrywkowe. Inauguracja działalności tak strategicznego dla miasta obiektu, była doskonałą okazją do rozmów o efektywnej współpracy biznesu i kultury - mówi Izabela Helbin, Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, które pełni funkcję operatora ICE Kraków. Zgodnie z dewizą Centrum, która brzmi: Business, Culture, Science - meet in ICE Kraków, tworzymy warunki do dialogu przedstawicieli różnych branży. Ich działania są niezwykle zróżnicowane, lecz cel jest jeden - efektywne promowanie kultury, dzięki aktywnej współpracy różnych sektorów – dodaje dyrektor Helbin.


Celem spotkania było stworzenie przestrzeni do dialogu pomiędzy przedstawicielami różnorodnych środowisk, poprzez pokazanie sprawdzonych modeli biznesowych stosowanych podczas organizacji dużych wydarzeń kulturalnych. Dyskusja skierowana była do liderów biznesu i kultury oraz przedstawicieli administracji państwowej. W spotkaniu udział wzięli: Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury i Promocji Miasta Magdalena Sroka, Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Grupy PZU Wojciech Wróblewski, Dyrektor Oddziału Regionalnego PZU w Krakowie Jacek Weremczuk, Koordynator Sponsoringu i CSR PZU Grzegorz Krawczyk, Prezes Zarządu Valeo Polska David Gstalder, Koordynator Sponsoringu Valeo Polska Marta Yahadkina, Dyrektor Projektów Przemysłowych Valeo Autosystemy Marek Potoczny, Dyrektor Komunikacji EDF Polska Krzysztof Krukowski, Dyrektor Biura PR i Komunikacji Totalizatora Sportowego Agnieszka Libor, Prezes Zarządu Orlen Oil Marcin Gralewski, Kierownik Departamentu PR Orlen Oil  Justyna Janawa, Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego Izabela Helbin, Zastępca Dyrektora Krakowskiego Biura Festiwalowego ds. Marketingu Magdalena Łukasik, moderatorem dyskusji był Paweł Rabiej, partner zarządzający ośrodka THINKTANK.


Podczas spotkania w ICE Kraków, biznesowej i kulturalnej wizytówce miasta, debatowano nad rozwijającym się na całym świecie programem zaangażowania dużych firm w rozwój kultury i promocję dziedzictwa narodowego. Niezwykle istotna z perspektywy instytucji publicznych była możliwość zapoznania się z oczekiwaniami przedsiębiorstw, które dzięki sponsoringowi zróżnicowanych tematycznie wydarzeń, mogą budować i umacniać swój wizerunek. Wspólna komunikacja wykorzystująca potencjał kulturowy miast oraz nowoczesne działania, będą skutkować profitami dla każdego z sektorów. 

Szczegółowe wnioski z przeprowadzonej dyskusji opublikowane zostaną na łamach magazynu THINKTANK (wydanie zimowe).

Fot. Wojciech Wandzel, www.wandzelphoto.com

Kontakt z mediami

Wszystkich dziennikarzy zainteresowanych wydarzeniami organizowanymi w ICE Kraków zapraszamy do kontaktu

Michał Zalewski
Kontakt z mediami

Tel.: 0048 513 099 671 / 0048 12 354 23 20
press@icekrakow.pl

Więcej informacji kontaktowych