365 dni wypełnionych pracą. ICE Kraków rok po inauguracji!

Dokładnie rok po inauguracji działalności Centrum Kongresowe ICE Kraków (ang. International Conferences & Entertainment) podsumowuje działalność. Międzynarodowe wydarzenia związane z branżą spotkań, prestiżowe imprezy kulturalne oraz wydarzenia społeczne otwarte dla publiczności. Tak biznesowa i kulturalna wizytówka miasta rozsławia Kraków w Polsce oraz na świecie.

Za nami już rok funkcjonowania ICE Kraków. Pracujemy niemal bez przerwy i to zaangażowanie procentuje. W czasie 365 dni nasz zespół zrealizował 175 wydarzeń, podczas których odwiedziło nas ponad 195 000 gości! To świetny wynik! - mówi Izabela Helbin, Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, operatora Centrum Kongresowego ICE Kraków. Zgodnie z przyjętym biznesplanem przewidujemy przychód na poziomie około 5 milionów złotych. Zainteresowanie obiektem utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie, dlatego już teraz mogę zapewnić, że jesteśmy na dobrej drodze, by zrealizować nasze założenia. To dobra prognoza na kolejne lata – dodaje Dyrektor Helbin.

Ekonomia i promocja a przemysł spotkań

Kalendarz wydarzeń planowany jest z dużym wyprzedzeniem. Na rok 2016 zapełniona jest już ponad połowa dostępnych terminów. Zapytania ofertowe dotyczą nawet lat 2020 i 2021.

Jednak intensywną pracę Krakowskie Biuro Festiwalowe, operator ICE Kraków, rozpoczęło już  w 2007 roku. Zespół obecny był na najważniejszych biznesowych spotkaniach i konferencjach na całym świecie prezentując markę obiektu (Meedex Paryż, IBTM Barcelona, IMEX Londyn, Convene Wilno, IMEX Las Vegas i inne) na wiele lat przed jego otwarciem. W tym roku do września pracownicy ICE Kraków wraz z przedstawicielami Krakow Convention Bureau byli na 6 międzynarodowych wydarzeniach, promując Kraków jako doskonałą destynację dla przemysłu spotkań i organizacji kongresów i konferencji.

Przemysł spotkań w Polsce generuje nowy zyski dla gospodarki oraz miejsca pracy w lokalnych społecznościach. Nie tylko pobudza ekonomicznie nowe obszary, ale również wzmaga potencjał regionów opierając się o ich inteligentne specjalizacje. Nowe obiekty kongresowe na mapie Polski udowodniają, że organizacja spotkań może stać się kluczową dziedziną dla wielu miast – wymienia dr Krzysztof Celuch, Kierownik Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Centrum Kongresowe ICE Krakow należy do czołówki europejskiej. Połączenie ciekawej architektury, funkcjonalności oraz profesjonalnej obsługi daje podstawę do stwierdzenia, iż będzie ono odgrywało coraz istotniejszą rolę na rynku spotkań. – dodaje z przekonaniem dr Celuch.

Promocja obiektu odbywa się wielokanałowo – w mediach tradycyjnych (prasa, telewizja, radio) – promowany jest nie tylko obiekt, ale także każde wydarzenie. ICE Kraków na stałe współpacuje z mediami branżowymi – meetingplanner.pl, MICE Poland, Rynek Turystyczny; Polską Organizacją Turystyczną – Poland Convention Bureau, Krakow Convention Bureau. Stawiamy również na komunikację bezpośrednią w Internecie – prężnie rozwijamy kanały społecznościowe Instagram oraz Facebook. Wszystkie działania mają na celu nie tylko promowanie samego obiektu, ale również Krakowa jako idealnej lokalizacji dla przemysłu spotkań oraz wydarzeń kulturalnych – mówi Dyrektor Helbin.

Nie bez znaczenia jest również wartość ICE Kraków dla marki miasta. Kraków poza kulturą jest teraz również kojarzony z biznesem. Od inauguracji ICE Kraków miasto oferuje możliwość zorganizowania międzynarodowych kongresów, których wcześniej nie mogło gościć ze względu na brak odpowiedniej infrastruktury.

Małgorzata Przygórska-Skowron, Kierownik Krakow Convention Bureau podkreśla, że powstanie obiektów, będących impulsem do zwiększonej ilości imprez masowych w Krakowie, a  także międzynarodowych kongresów, korzystnie wpływa na zmiany tzw. sezonowości oraz stymuluje rozwój usług "okołoeventowych". Centrum Kongresowe ICE Kraków było długo wyczekiwaną inwestycją. Organizacja wydarzeń, szczególnie prestiżowych, które mogą odbyć się w obiekcie, to bardzo skuteczna forma promocji miasta. Także kreowanie wydarzeń i wiązanie ich z miastem to forma PR o długofalowych efektach. Zarówno organizatorzy jak uczestnicy konferencji podkreślają, że Kraków bardzo pozytywnie zaskakuje. – mówi kierownik KCB.

Kraków promowany jest również dzięki realizacjom telewizyjnym oraz nagraniom do programów telewizyjnych, które miały miejsce w ICE Kraków. Do tej pory były to między innymi: You Can Dance, Czas na hity Malickiego i Kmity, konferencje prasowe z udziałem uczestników Tour de Pologne, Agnieszką Radwańską, Marią Sharapovą, Arturem Szpilką i Tomaszem Adamkiem.

Impakt ekonomiczny i plany

Należy również pamiętać, że obiekt generuje impakt ekonomiczny dla miasta – przychód dla ICE Kraków powoduje również przychód w sektorze usług (transport, hotelarstwo, gastronomia, turystyka indywidualna, handel, obsługa imprez, dostawcy sprzętu eventowego), który przekłada się na znaczące wpływy z podatków do budżetu miasta.

Dyrektor Helbin wspomina także o planach na przyszłość. Do końca roku zamierzamy zrealizować jeszcze około 75 wydarzeń. 45 z nich jest już zakontraktowanych, mamy podpisane na nie umowy, trwa dopinanie szczegółów technicznych i produkcyjnych.

 

Kontakt z mediami

Wszystkich dziennikarzy zainteresowanych wydarzeniami organizowanymi w ICE Kraków zapraszamy do kontaktu

Michał Zalewski
Kontakt z mediami

Tel.: 0048 513 099 671 / 0048 12 354 23 20
press@icekrakow.pl

Więcej informacji kontaktowych